Slow Up

5 szokás, ami megváltoztathatja az életedet

2020. április 30. - Who?Me?

Elvesztél a monoton hétköznapok sűrűjében? Nem találod önmagad a sok teendő és kötelesség útvesztőjében? Szívesen megállnál egy percre, hogy összeszedd magad, de nem tudod hogyan? Olvass tovább, hogy megismerd azt az 5 egyszerű szokást, amelyek teljesen átalakíthatják az életed!

Pár hónappal ezelőtt teljesen el voltam veszve. Folytonosan rohantam, de soha nem értem magam utol annak ellenére, hogy állandóan listákat gyártottam arról, miket kellene megcsinálnom. Nem értettem miért nem jutok egyről a kettőre, vagy ha véletlenül jutok is, miért nem tudok örülni neki. Minden elért cél után már a következő lebegett a szemem előtt. Nem adtam magamnak időt, hogy feldolgozzam az adott pillanatot, élményt, sikert, egyszerűen csak hajtottam tovább a következő tétel kipipálásáért.

blogkep_1.jpg

Tudtam, hogy lassítanom kell, hogy meg kell változtatnom az életszemléletemet, mert fiatal korom ellenére igen sokszor kerültem a teljes kiégés közelébe. Ám fogalmam se volt arról, hogyan is kellene váltanom. Ellenben mindig is lenyűgözve figyeltem az északi népek gondolkodását és felfogását az életről. Így egy nap a könyvesboltban bóklászva ráakadtam Linnea Dunne könyvére, amely a lagomról szólt. Ami igazán felkeltette az érdeklődésemet, az az alcíme volt a műnek: “A svéd életstílus, amely kiegyensúlyozottá tesz”. Rohantam is a kasszához, és egy nappal később - egy nagy adag tudással felruházva - hozzá is láttam, hogy új szokásokat alakítsak ki, amelyek aztán megváltoztatták az életemet.   

Az egyensúly kialakítása

Az első és legfontosabb dolog amit megtanultam, hogy ki kell alakítani egy egyensúlyt az életünk különböző részei - a munka és a magánélet, vagy éppen az iskola, egyetem és magánélet - között. Viszont lényeges szem előtt tartani, itt nem arról van szó, hogy órákra lebontva, pontosan ugyanannyi időt töltünk el a különböző részekkel. Inkább úgy kell felfognunk ezt az egyensúlyt, hogy azonos figyelemmel fordulunk a teendőinkhez. Megpróbáljuk kihozni magunkból a maximumot, ám tudjuk, hogy mikor kell letennünk a munkát vagy nemet mondanunk egy kérésre. Amikor pedig a családi vagy szociális életünk pillanatait élvezzük, arra kell fókuszálnunk teljes mértékben. Használjunk ki minden egyes boldog percet, amit a szeretteinkkel töltünk és tudatosan éljük meg ezeket az időszakokat. 

egyensuly.jpg  

A minőségi ÉN-IDŐ megteremtése

A zsúfolt és pörgős hétköznapokat a legegyszerűbben úgy tudjuk megszakítani, ha megtaláljuk a módját egy kis minőségi én-idő eltöltésére. Ez a pár perc vagy óra tökéletes lehetőség lehet arra, hogy befelé figyeljünk és pozitív energiákkal, gondolatokkal töltődjünk fel. Engedjük szabadjára a kreatív énünket és alkossunk, olvassunk, süssünk-főzzünk, vagy sétáljunk egy kicsit a szabad levegőn (a karantén alatt már egy kis napozás is csodákra képes). Teljesen mindegy, hogy mivel töltjük ezt az időt, a lényeg az, hogy csakis magunkra koncentráljunk, arra, mi tesz minket boldoggá. Hiszem, hogy ha ilyen módon gondoskodunk magunkról az a közérzetünkre, a hangulatunkra és a többi emberrel való kapcsolatunkra is pozitív hatással lehet.  

Fika: kávészünet újragondolva

Be kell vallanom imádok kávézni. Szeretem a frissen lefőzött kávé illatát, az ízét és nyugalommal tölt el a kávékészítés folyamata is. Nem csoda tehát, hogy ezen szokások közül a fika gyakorlata áll a legközelebb a szívemhez. De mi is az a fika? Ez egy olyan gyakorlat, amely a svédeknél szinte szentnek számít. Ez a kávézás művészete, avagy egy “a következő szintre emelt kávészünetnek” is nevezhetnénk. A nap bármely időpontjában, akár többször is megejthetünk egy ilyen szünetet, amikor egy csésze gőzölgő kávé mellé isteni péksüteményeket fogyasztunk. Persze egyedül is élvezhetjük ezen mámoros perceket, ám ha hűen követni szeretnénk a svéd szokást, akkor barátaink vagy kollégáink körében töltjük ezeket a pillanatokat. Jó alkalom lehet ez egy kis kikapcsolódásra, feltöltekezésre és mindenekelőtt, hogy kapcsolatot teremtsünk a hozzánk közelállókkal. 

fika.jpg

A tudatos vásárlás szellemisége

A felsorolt szokások közül talán a tudatos vásárlást volt a legnehezebb elsajátítanom, sőt a mai napig kihívást jelent számomra, hiszen szeretem magam meglepni felesleges apróságokkal. Ám hiába tölt el jó érzéssel ez a fajta impulzív vásárlás, hihetetlenül múlandó is az öröm, így mindig újabb és újabb dolgokat akarok vásárolni. Ezen ördögi kör megtörésének okán kezdtem el tehát jobban odafigyelni mit is vásárolok, legyen szó akár élelmiszerről vagy éppen a divatipar termékeiről. Minden egyes vásárlás előtt többször is felteszem magamnak a kérdést: szükségem van erre? Nem árulok el nagy titkot ha azt mondom általában nemmel felelek. Amellett pedig, hogy ez a szokás komoly spórolással jár, a környezetünkre is jó hatással lehet, hiszen tudjuk, hogy az emberek túlfogyasztásának komoly következményei vannak a bolygónkra nézve.   

Vizualizáció, listák helyett

Bár ezt a szokást nem a könyvből tanultam, mégis úgy érzem óriási hatással volt az életemre. Sokáig írtam a különböző listákat, hogy miket kell megcsinálnom, mit szeretnék elérni, min kellene változtatnom, ám soha nem sikerült betartanom vagy kipipálnom ezeket a tételeket. Mígnem a neten kutakodva rátaláltam arra a megoldásra, ami nekem a legjobban bevált: a vizualizáció csodája. Ahelyett, hogy listába gyűjteném a céljaimat, inkább egy-egy képet társítok hozzá, amely pontosan megmutatja vagy éppen tükrözi azt, hogy mit szeretnék elérni. A lényeg, hogy ha meglátjuk a képet, rögtön az az érzés vagy cél ugorjon be, amit kitűztünk. A legjobb pedig, ha olyan helyre tesszük ki őket, ahol napjában többször is észrevesszük őket.

vision.jpg

Természetesen hiába vesszük fel ezeket a szokásokat, nem egyik napról a másikra változik meg az életünk. De annak ellenére, hogy bizony ez egy lassú folyamat, megéri pár apró változtatást bevezetni, amelynek köszönhetően egy kiegyensúlyozottabb, lassabb és boldogabb életet élhetünk. Sokszor nehéz elindítani a változást, de ha igazán elhatározzuk magunkat, semmi sem állíthat meg bennünket. 

Nektek van olyan szokásotok, amely megváltoztatta az életeteket?

A bejegyzés trackback címe:

https://slowup.blog.hu/api/trackback/id/tr2315650706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása